Érdemes figyelni az ügyfélkapus értesítésekre

Forrás: www.nav.gov.hu

Címkék: cégkapu, ügyfélkapu


Az Ügyfélkapu alapértelmezetten értesítést küld a tárhelyre érkezett üzenetekről, ezért érdemes figyelni a megadott e-mail címet, és jelzés esetén megnyitni a tárhelyet. A beérkezett üzenetek ugyanis harminc nap elteltével automatikusan törlődnek a felületről, kivéve, ha azokat a megnyitás után a tartós tárba helyezik.

A teljes közigazgatásban, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV) is általánossá vált 2018. január 1-jétől az elektronikus ügyintézés. Van, akinek kötelező és van, aki szabadon dönthet róla. Amíg a gazdálkodó szervezetek és az egyéni vállalkozók elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, addig a magánemberek maguk dönthetik el, hogy élnek-e a digitalizáció adta lehetőséggel.
 
Azoknak, akik nem végeznek vállalkozási tevékenységet, nem kötelező az adóügyeiket elektronikusan intézniük, velük elsődlegesen papíralapon kommunikál a NAV. Ha azonban valaki rendelkezik KÜNY-tárhellyel (azaz már regisztrált az Ügyfélkapura), számítson arra, hogy a NAV az értesítéseket elsődlegesen ezen a csatornán keresztül elektronikusan juttatja el a jövőben. Így többek között a vagyonszerzési ügyekben kiadott fizetési meghagyások is elektronikusan érkeznek.
 
Amikor az ügyfél a küldeményt átveszi, azaz a tárhelyéről letölti, azzal az irat kézbesítettnek minősül, és az abban foglalt határidők megkezdődnek. Ha a nem vállalkozó természetes személy a Rendelkezési Nyilvántartásban kifejezetten hozzájárult az elektronikus kapcsolattartáshoz, akkor például a fizetési meghagyás kézbesítettnek minősül akkor is, ha azt az ügyfél kétszeri e-mail értesítés ellenére sem nyitja meg. Ilyen hozzájárulás hiányában a kétszeri értesítés ellenére meg nem nyitott fizetési meghagyást a NAV postai úton is megküldi az ügyfélnek.
 
Az Ügyfélkapu alapértelmezetten értesítést küld a tárhelyre érkezett üzenetekről, ezért érdemes figyelni a megadott e-mail címet, és jelzés esetén megnyitni a tárhelyet. A beérkezett üzenetek ugyanis harminc nap elteltével automatikusan törlődnek a felületről, kivéve, ha azokat a megnyitás után a tartós tárba helyezik.

SEGÉDLET ONLINE SZÁMLÁZÁSHOZ KISVÁLLALKOZÓKNAK 

A pdf formátumban letölthető kézikönyv pontról pontra bemutatja, mit kell tennie a kisvállalkozónak ahhoz, hogy megfeleljen az új számlázási szabályoknak – amelyeket július 1-től minden vállalkozásnak kötelező alkalmaznia. A kézikönyv ára magában foglal egy 30 napos jogi tanácsadás szolgáltatást is korlátlan számú kérdés lehetőségével, ennek keretében a szerző dr. Szabó Tibor ügyvéd telefonos konzultáció keretében válaszol a számlázással és a vállalkozás működésével kapcsolatos kérdésekre, szükség esetén segít az online számla regisztrációs lépések elvégzésében is. Ára: 25.400,-Ft - Megrendelés: https://www.onadozo.hu/webaruhaz/e-konyvek-5/segedlet-online-szamlazashoz-kisvallalkozoknak-231


Vissza az előző oldalra