Hogyan fektessünk a jövőbe 7 digitalizált HR munkafolyamattal?
ELŐFIZETŐI HÍREK 2021-06-13
NyomtatásKövetkezzen 7 olyan digitalizált HR munkafolyamat az L-Soft ajánlásában, melyek mindig megtérülő befektetésként a járványhelyzet alatt és azt követően is egyszerűbbé, sőt, akár biztonságosabbá tehetik a HR-t.
Fel kellett ismernünk, a digitalizáció hozzásegít minket, hogy a vállalati HR folyamatok fenntartásához szükséges kapcsolatokat majd az „új normális” körülmények között is egyszerűbben, biztonságosabban működtessük. Igen, tanulnunk kell ebből a mostani kényszerhelyzetünkből, le kell vonnunk a tanulságokat: ne erőltessük a régi módszereinket az új, megváltozott környezeti igények által előidézett folyamatainkra.
A pandémia óriási lökést adott a vállalati digitalizációs törekvéseknek, nem véletlenül: a távolságtartás, az érintkezések csökkentése olyan fogalmak, amelyek mára beépültek a személyes és munkahelyi köztudatba is.
Emellett a home office miatt a kollégák kikerültek az irodák kényelmes fizikai közelségéből, viszont a HR-nek továbbra is el kell érnie őket akkor is, amikor például nyilatkozatokat, munkaszerződéseket, igazolásokat, bérlapokat szeretne eljuttatni nekik.
A hagyományos irodai élet végérvényesen megváltozott. Velünk marad a home office, rájöttünk, hogy mégis megoldhatóak az akár mérföldkőnek számító események is online. Ezen túl a pandémiás helyzet következményeként megismert szociális szabályok is beépülnek - a remélhetőleg hamarosan újra visszakapott - normál hétköznapjainkba.
Következzen 7 olyan digitalizált HR munkafolyamat, melyek mindig megtérülő befektetésként a járványhelyzet alatt és azt követően is egyszerűbbé, sőt, akár biztonságosabbá tehetik a HR-t.
1. a webes munkaidő-rögzítés – a kollégák rögzíthetik egyszerűen pl. a mobiltelefonjukról a jelenléti adataikat (pl. otthonról is), és a munkahelyszíneken dolgozóknak sem kell egymás után jelenléti íveket kézbe venni. Amellett, hogy a jelenléti ív halmok adatrögzítése helyett egy ilyen szoftver egyrészt csökkenti a fertőzésveszélyt, másrészt a webes program automatizálttá, könnyed rutinná teszi a készre jelentés, jóváhagyás, bérszámfejtésbe kerülő munkaidő adatok útját.
2. a webes szabadságtervezés és szabadságigénylés – a szabadságuk igényléséhez, engedélyeztetéséhez kapcsolódó folyamatokat kezdeményezhetik a kollégák távolról, akár a mobiltelefonjukról is. Ismét csak kikerülhető a személyes kontaktus, nem kell szabadságos tömböket kitölteni, és aláíratni. A munkavállalók szabadságtervezését is lehetővé teszi, ami esszenciális igény volt és lesz a felelős stratégiával működő vállalatok életében.
3. a webes önkiszolgáló HR szoftver segítségével eljuttathatjuk havonta a fizetési lapokat a munkavállalókhoz, ők bármikor megnézhetik akár a mobiltelefonjukon is a bérükhöz kapcsolódó információkat. Nem kell nyomtatni, átvetetni, már csökkentettük is a fertőzésveszélyt! A munkavállalók felé havi adatszolgáltatási kötelezettsége a munkáltatónak, hogy eljuttassa nekik a havi bérinformációikat. Ez a kötelezettség nyilván a pandémia előtt is fennállt és utána is megmarad, azonban nem mindegy, mekkora erőforrásigénnyel tudjuk teljesíteni.
4. webes önkiszolgáló HR szoftverrel az adminisztratív és szerződésinformációit juttassuk el egyszerűbben a munkavállalóhoz! A munkáltató ezáltal továbbra is megfelelhet a GDPR elszámoltathatóság elvének is. Ezen túl, csökkenthető a személyes ügyfélszolgálati idő, a személyes kontaktusok száma is a HR-en.
5. ebben a szükséghelyzetben felmerült a cafeteria újranyilatkoztatásának kérdése is, illetve nem ritka, hogy a vállalatok évente egyébként is több alkalommal nyilatkoztatnak. Egy webes önkiszolgáló szoftverrel áthidalható egy szükséghelyzetet, vagy továbbra is fenntarthatjuk a megszokott gyakorlatot. A kollégák otthonról is követhetik a cafeteria juttatásaik kifizetéseit. Az önkiszolgáló HR szoftver magas szintű rugalmasságot biztosít a cafeteria nyilatkoztatás és a felhasználások követése esetében.
6. a munkatársak távolról, otthonaikban, webes felületen tölthessék ki a nyilatkozataikat, jelenthessék be adatváltozásaikat. Melyek lehetnek ezek a nyilatkozatok: családi kedvezmény, EKHO nyilatkozat, első házasok kedvezménye, gyermek pótszabadság stb. A munkavállaló kitölti, és eljuttathatja a HR-re az önkiszolgáló HR megoldásból. Csökkenthető a személyes kontaktusok száma, a HR ügyfélszolgálatra fordított ideje.
7. a januári igazolások (M30 és az Igazolás a járulékalapot képező juttatásokról) előállítása kivételes leterheltséget jelent a HR-nek minden évben, és nyilván a pandémia sem mentesítette a munkáltatókat ezirányú kötelezettségük alól. Az e-aláírással kiegészített folyamat forradalmasította ezt a területet, olyan mértékben csökkenti le az előállításhoz, átadás-átvételhez kapcsolódó feladatokat, költséget! A járványhelyzetben óriási előny volt azoknál a munkáltatóknál, akik alkalmazták az új technológiát, így a teljes folyamatot digitalizálták, könnyen elérve pl. a home office-ban dolgozó kollégákat. Plusz előnyként kimutathatóan mérséklődik a vállalat környezeti terhelése a papír alapú dokumentációk csökkentésével!
Kíváncsi arra, mely szoftverekkel tervezhet nyugodtan a jövőre?
Kattintson ide a további információért!
FIZESSEN ELŐ 2024-RE AZ ÖNADÓZÓ ÚJSÁGRA ÉS ONLINE CSOMAGJÁRA!
Önadózó - okos újság okos cégeknek és könyvelőknek! Velünk 2024-ben is könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. Az Önadózó az egyik legnagyobb terjedelemmel jelentkező havi szaklap. Igen gazdag az archívumunk, az előfizetéssel ingyenesen hozzájuthat a megelőző évek lapszámaihoz. Az egyes lapszámok tartalma online elérhető, illetve mobiltelefonon is. Online csomagunk: Számviteli szabályzatok 2024 ● Cafetéria szabályzat 2024 ● Pénzmosás elleni szabályzat csomag ● GDPR Segédlet, ● Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon,● Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek ● Ingyenes e-könyvek és vásárlási kedvezmény az Önadózó Webáruhgázban ● Egyes Kulcs-Soft programok előfizetőknek ingyenesen ● Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/
Webáruház
Szabályzatok
-
Könyvviteli szolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft -
Kézikönyv és iratminták a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 320 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 995 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja