Kiszervezés - transzferárazás

TAO

Nyomtatás
Forrás: redlemon.hu

Címkék: transzferár


A kiszervezéssel kísérletező – valamint az ellátási láncok és megállapodások tekintetében a COVID-19 által hátrányosan érintett - vállalatok számára kulcsfontosságú, hogy gondosan alkossák meg és rendszeresen vizsgálják felül adóügyi és transzferárazási modelljeiket

A COVID-19 járvány világszerte jelentős hatással volt az üzleti világ számos területére. Az ellátási láncok sérülése, a korlátozó intézkedésekből adódó bezárások és az utazási korlátozások átalakították a mindennapi ügyintézést. A kialakult helyzet okozta kérdésekre adott rövid távú válaszok - ideértve többek között a meglévő szerződések újratárgyalását, a kifizetések elhalasztását és a finanszírozási megállapodások felülvizsgálatát - megteremtették az üzletek ellenálló képességét. 

Az üzleti világ szereplői folyamatosan keresik az eszközöket ahhoz, hogy az új munkamódszerek hosszú távon is megvalósíthatók legyenek, például az üzlethelységek méretének csökkentésével, illetve a távmunka nyújtotta lehetőségek minél hatékonyabb kiaknázásával. Immáron számos vállalkozás stratégiájának vált központi elemévé a munkacsoportok megosztása (a hét egyik felében az egyik, a másik felében a másik csoport van jelen a munkahelyen), és a feladatok egy részének kiszervezése, a hatékonyság és gyorsaság növelése, valamint a költségek csökkentése érdekében.

A tapasztalatok szerint a technológiai vállalatok a leginkább alkalmasak arra, hogy gyorsan alkalmazkodjanak a felmerülő változásokhoz és adaptálják az új intézkedéseket. Az országokon átívelő kiszervezések alkalmazása (mind a vállalatcsoporton belüli belső, mind pedig a külső szolgáltató igénybevétele) hozzájárul a földrajzi határok elmosódásához, és táplálja a globális üzleti modellek fejlődését. 

A kiszervezés az egyre gyakoribb távmunkával együtt számos szektorban az „új realitássá” vált, amely megköveteli az új igazgatási és ellenőrzési mechanizmusok kialakítását, különösen abban az esteben, amikor a távmunkában résztvevők egy másik ország joghatósága alá tartoznak. Amennyiben ezeket az új módszereket nem alkalmazzuk, annak számos - potenciálisan súlyos - adóügyi következményei lehetnek. 

Adóügyi és transzferárazási következmények 

 A kiszervezéssel kísérletező – valamint az ellátási láncok és megállapodások tekintetében a COVID-19 által hátrányosan érintett - vállalatok számára kulcsfontosságú, hogy gondosan alkossák meg és rendszeresen vizsgálják felül adóügyi és transzferárazási modelljeiket annak érdekében, hogy nemzetközi tevékenységeiket hatékonyan tudják növelni. A kiszervezést sikeresen alkalmazó vállalatok számára pedig elengedhetetlen, hogy a határokon átívelő tevékenységüket felülvizsgálják, esetleg újonnan kiépítsék.  

Az alkalmazottak munkavégzésének helye és tevékenysége kritikus jelentőségű számos adóügyi következmény szempontjából:

  • A jogalany adó illetősége (tax residence)
  • A bérszámfejtés és a foglalkoztatási adó
  • A forrásadóval és a kettős adóztatással kapcsolatos kockázatok
  • A szolgáltatás nyújtásának ÁFA terhelése és közvetett adózási helyzete
  • Az immateriális javak helye adózási szempontból
  • Az adókedvezmények természete és elérhetősége a K+F és innovációs tevékenység számára
  • Nyereség elosztás a transzferárazási modell alapján.

    Az érintett üzleti vállalkozásoknak arra is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk, hogy milyen változások történnek a felsorolt területeken.

    A földrajzi határokon átívelő üzleti tevékenység miatt azonban további szempontok is felmerülnek: célszerű szem előtt tartani az érintett országok adózási szabályainak változása mellett az országok joghatóságainak, összefüggéseinek és szabályainak hatásait is.

    Az alkalmazottak kapcsán célszerű átfogó stratégiát alkalmazni, mivel a team-ek összetétele folyamatosan átalakulhat a csapat tagjainak lakóhelye és a hierarchiában betöltött szerepük változása miatt, ami igényt támaszt a láthatóság fenntartásának hatékony rendszerei és folyamatai iránt. Egyúttal a „Megfelelési felelősségekre” (Compliance responsibilities) való tekintettel, jelentős mértékben megnöveli az adóügyek nehézségeket is.

    ***

    ŐSTERMELŐK ÉS CSALÁDI GAZDASÁGOK KÉZIKÖNYVE

    Tevékenységi szabályok, ügyvitel, adózás már a 2021-es új szabályok szerint – segédletekkel, iratmintákkal.  Egyszerre könyv és e-book. Ez a könyv tartalmaz 92 db. szervezési megoldást, 99 db adótippet, 17 db. ügyviteli jótanácsot, 5 db. szerződésmintát, TEÁOR besorolási segédeletet, adónaptárat. Szerző: Dr. Szabó Tibor - Megrendelés: Önadózó Webáruház

    ***

    KISVÁLLALKOZÓK ÜGYVITELI KÉZIKÖNYVE

    Vállalkozási formák ● Tevékenységi szabályok ● KATA adózás és alternatívái ● Könyvelés ● Számlázási szabályok ● E-ügyintézés ● GDPR  adatkezelés ● Információbiztonság ● Ez a könyv tartalmaz 48 db. vállalkozási megoldást, 74 db. adótippet, 92. db. ügyviteli jótanácsot. Egyszerre nyomdai könyv és e-book.  Szerző: Dr. Szabó Tibor - Megrendelés: Önadózó Webáruház

    ***

    ÜGYVEZETŐK KÖNYVE 2021 

    Vezető tisztségviselők jogállása, felelőssége, feladatai – 45 db üzleti szabályzattal, iratmintával. Garantáltan van benne legalább egy mondat, amely miatt változtatni fog cége működésén. Megrendelés: Önadózó Webáruház!

    MOST FIZESSEN ELŐ AZ ÖNADÓZÓRA!

    Az Önadózó újság előfizetési díja 2021. 5-12. hónapra 16.464,-Ft. Mit ad ennyiért Önnek az Önadózó? Önadózó újság havi lapszámai (az előfizetés kezdő hónapjától decemberig, print és elektronikus formátumban) + Online csomag: Számviteli szabályzatok 2021, GDPR Segédlet,  Pénzmosás elleni szabályzat 2021, Gyorskérdés szolgáltatás a honlapon, Segédletek + Mérlegképes és adótanácsadói kreditek. Előfizetni itt lehet: https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/ 


    Vissza az előző oldalra