Weboldalunk a használat elősegítése és a jobb felhasználói élmény érdekében sütiket ("cookie"-kat) használ. Bővebben

Elfogadom   Elutasítom

Jegyzetek

   

NAV Útmutató az áfa levonási jog érvényesítéséről - 3012/2018

ÁFA

Az adóalanyra egy másik adóalany által termék beszerzéséhez, szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódóan áthárított adó levonásához való jog érvényesítése és annak adóhatósági ellenőrzése során figyelembe vett szempontok

Az összesítő jelentés átmeneti szabályai 2018

ÁFA

Tájékoztató az összesítő jelentésre vonatkozó átmeneti szabályokról, különös tekintettel az adóalany által befogadott számlákhoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettség átmeneti szabályairól

Változott a bejelentett részesedés fogalma

TAO

Az utóbb szerzett részesedések már nem csak akkor jelenthetők be, ha az adózó a korábban megszerzett részesedését is bejelentette.

A transzferár ellenőrzések legfrissebb tapasztalatai III.

TAO

A jellemző formai és tartalmi hibák bemutatását követően végül a NAV a transzferárazás témájában az összehasonlító adatok megképzéséhez használt adatbázis szűrési hibákból mutat be néhányat.

A transzferár ellenőrzések legfrissebb tapasztalatai II.

TAO

Érdemes odafigyelni, hogy a nyilvántartási kötelezettség alóli mentesség 50 milliós Ft-os értékhatára nem a megvalósult ügyletértékre, hanem az ügylet szokásos piaci áron kalkulált értékére vonatkozik.

Transzferár - Az országonkénti jelentésekkel kapcsolatos első tapasztalatok

TAO

A NAV közzétette a beérkezett nyomtatványok megelőző vizsgálatából leszűrt eddigi tapasztalatokat, amelyekre a jövőben a nyomtatványok kitöltése során érdemes figyelemmel lenni

A transzferár ellenőrzések legfrissebb tapasztalatai

TAO

A NAV a transzferár területen végzett ellenőrzései során az alábbi, tipikusnak mondható formai hibákkal találkozott az elmúlt időszakban.

Transzferár-nyilvántartás változások 2018-tól

TAO

Az új dokumentációs kötelezettség három-szintűvé vált, három különböző dokumentumot foglal magába: ■ országonkénti jelentés (Country-by-Country Report, CbCR), ■ fődokumentum (master file), és ■ helyi dokumentum (local file).

Hogyan készítsük el transzferár-nyilvántartásunkat?

TAO

Hogyan kell alkalmazni a szokásos piaci ár meghatározásával összefüggő nyilvántartási kötelezettségről szóló 32/2017. (X. 18.) NGM rendeletet?

Külföldi magánszemély szja bevallás alóli mentesülése

SZJA

Tájékoztató a külföldi illetőségű magánszemélyek személyijövedelemadó bevallási kötelezettség alóli mentesüléséhez adott nyilatkozatról

Kutatás-fejlesztési költségek elszámolása

TAO

A kutatás-fejlesztés (K+F) közvetlen költsége adóalap-csökkentő tétel a társasági adóban (a társasági és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény 7. § (1) t) pontja alapján). Érvényesítéséhez szét kell választani a K+F közvetlen és közvetett (általános) költségeit.

Reprográfiai és üres hordozó jogdíjak általános forgalmi adózásbeli megítélése [Áfa tv. 13. §]

ÁFA

A jogbiztonság elvének érvényesülése és az értelmezés-változásból fakadó aránytalan terhek elkerülése érdekében – az üres hordozó, illetve reprográfiai jogdíj Áfa tv. hatályán kívüliként való megítélését az adóhatóság 2018. január 1-jétől tekinti irányadónak, a következők szerint.

Hogyan kell a 2018. január 1.- június 30-i időszakra a belföldi összesítő jelentést teljesíteni?

ÁFA

A 2018. január 1-jétől június 30-ig terjedő időszakban hatályos szabályozásban annyi a változás, hogy a rendelkezések a régi Art-ből az Áfa tv-be kerültek át.

Tudnivalók a személyi kedvezmény érvényesítéséről

SZJA

A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban Szja tv.) 40. § lehetővé teszi a súlyosan fogyatékos személyek számára, hogy személyi kedvezmény címén az összevont adóalap utáni adó terhére adókedvezményt érvényesítsenek.

A családi kedvezmény szabályainak 2018. évi változásairól

SZJA

2018-ban nem változik az egy, három, vagy több eltartott esetén érvényesíthető kedvezmény havi összege, 1 gyermek után 66 670 forint, 3 (és minden további) gyermek esetén 220 000 forint összegű kedvezmény vehető igénybe. Azonban két eltartott esetén ez az összeg 100 000 forintról 116 670 forintra emelkedik. Ez azt jelenti, hogy kedvezményezett eltartottanként havonta 17 500 forinttal kevesebb a fizetendő adó összege.

Az Szja tv. 29. §-a szerinti "84 százalékos szabály" alkalmazásáról

SZJA

Az önálló tevékenységgel összefüggésben a magánszemély által megfizetett 19,5 százalékos mértékű szocho vagy eho az Szja tv. 3. számú melléklete alapján költségként elszámolható. Ezért - az ingatlan- és az ingó vagyontárgyak gazdasági tevékenység keretében történő értékesítését kivéve - az önálló tevékenységből származó jövedelem megállapítása során nem alkalmazható az úgynevezett 84 százalékos szabály.

Diplomaták és diplomáciai testületek adómentessége

ÁFA

Szinte minden hónapban találkozok olyan problémával, hogy egy diplomata vagy diplomáciai testület képviselője a magyar vállalkozónál megjelenik, és „veri az asztalt”, hogy számára áfa nélkül, vagy jövedéki adó nélkül adjanak el egy terméket vagy szolgáltatást.

Adóforradalmi döntés: A határidő lejárta után nem szankcionálhat a NAV – Kúria döntés

ART

A Kúria friss döntése új korszakot nyithat a NAV adóellenőrzések lezárásának mikéntjében, az adóhatóság a rendelkezésére álló határidőt akár jelentősen is túllépve túl nem róhat ki adóbírságot a cégekre, ezt csak a jogszabályban meghatározott határidőn belül van lehetősége megtenni.

Az egyes meghatározott juttatások téves elszámolása

SZJA

Szabadidős sporttevékenység díja egyes meghatározott juttatásnak minősül. Ha a szállásköltség-számlákban a szállásdíjtól elkülönülten, tételesen szerepel a reggeli díja, akkor az étel-, italfogyasztás az Szja tv. 70. §-a értelmében már egyes meghatározott juttatások kategóriájába tartozik, és személyi jövedelemadó valamint egészségügyi hozzájárulás terheli.

Az energiahatékonysági célokat szolgáló beruházás adókedvezménye

TAO

A társasági adóról és az osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény [Tao. tv.] 22/E. §-a értelmében adókedvezmény vehető igénybe az energiahatékonysági célokat szolgáló eszközberuházás megvalósítása és üzemeltetése esetén.