Hírek
DIGITALIZÁCIÓ kategória hírei

120 év múlva minden foglalkozás teljesen automatizálható lesz

DIGITALIZÁCIÓ

A növekvő adatmennyiség lehetővé teszi a mesterséges intelligencia folyamatos optimalizálását, a humán erőforrásokat növekvő arányban fogják kiegészíteni - bizonyos ágazatokban felváltani - a mesterséges intelligenciával támogatott gépek, intelligens robotok és hibridek.

NISZ: jelentősen fejlődött a digitális államigazgatási szektor az elmúlt 10 évben

DIGITALIZÁCIÓ

A közleményben kiemelték, hogy a magyarorszag.hu portálon az elmúlt 5 év alatt hatszorosára nőtt - jelenleg csaknem 4400 - az elérhető ügyek száma. Az ezen a felületen található ügyfélkapu felhasználóinak száma is folyamatosan emelkedik, mára elérte az 5,4 milliót, havonta pedig mintegy 17 millió ügyintézés történik a portálon keresztül.

Hogyan védekezzünk a digitális pénzügyi támadások ellen

DIGITALIZÁCIÓ

A cégek esetében a "számlaváltásos csalás" terjedt el, amikor a csaló az ügyfél nevében banki szolgáltató cseréjére hivatkozva új helyre kéri az utalást, gyakran sürgetve az átvert felet. Ha valaki azt gyanítja, hogy csalás áldozata lett, érdemes minél hamarabb jelezni azt a banknak

Az ügyfeleket segítő szolgáltatásokat újít meg az adóhivatal

DIGITALIZÁCIÓ

A NAV-portál projektelem célja a jogkövető adózók támogatása, valamint a szolgáltatási szint és az ügyfél-elégedettség növelése a kor követelményeinek megfelelő új, online állampolgári és vállalkozási, információs és ügyintézési felület elindításával. A NAV-Mobil applikáció fejlesztésével olyan alkalmazás jött létre, amely harmonizál a NAV más kommunikációs felületeivel.

Nincs érdemi javulás a magyar kkv-k digitális versenyképességében egy felmérés szerint

DIGITALIZÁCIÓ

Továbbra is az értékesítés és a marketing a legkevésbé fejlett terület. A kkv-k mintegy fele egyáltalán nem folytat hirdetési tevékenységet, 43 százaléka hirdet online, 27 százaléka offline.

Információbiztonsági esetek - hozzáférés a belső levelezéshez - és következményei

DIGITALIZÁCIÓ

Egy nigériai férfi 2020 áprilisában ismeretlen módon hozzáfért egy Lentiben működő cég, valamint a vele üzleti kapcsolatban álló román vállalkozással között folytatott elektronikus levelezéshez, és a magyar céget,tévedésbe ejtve a saját bankszámlája számát adta meg egy szolgáltatás ellenértékének teljesítéséhez.

Hogyan él az elektronikus aláírás a gyakorlatban?

DIGITALIZÁCIÓ

Elsősorban a közművek, távközlés és közigazgatás területén tartják fontosnak a digitális hitelesítést. A kutatás összegzése szerint ez azt mutatja, hogy a többség az állammal, az önkormányzatokkal, valamint a nagy szolgáltatókkal kapcsolatos ügye intézését már teljesen el tudja képzelni távoli, digitális megoldások használatával.

Hogyan működik az arcképes azonosítás

DIGITALIZÁCIÓ

Az arcképes azonosítás teljeskörű ügyintézést tesz lehetővé számítógépről, tabletről vagy okostelefonról, ügyintézői közreműködés és személyes regisztráció nélkül. A magyarorszag.hu központi e-ügyintézési portálon elérhető azonosítási lehetőség segítségével a hét minden napján, 24 órában igénybe vehetők az azonosításhoz kötött e-közigazgatási szolgáltatások.

Létrejött a Digitális Magyarország Ügynökség

DIGITALIZÁCIÓ

Digitális állampolgárság megteremtését tervezik 2023-ban. Az azonosításhoz nem lesz szükség személyi igazolványra, amit lehet, mobiltelefonon keresztül el lehet intézni. Az a cél, hogy 2026-ig megvalósulhasson a digitális azonosíthatóság, és mindent el lehessen intézni digitálisan.

Tudatos internethasználat lehet az adathalászat ellenszere

DIGITALIZÁCIÓ

Abban kell tudatossá válnunk, hogy csaláshoz vezethetnek azok a bejövő információk - legyen az sms, e-mail, telefonhívás - amelyek úgy tűnnek, hogy gyorsítanak, kényelmesebbé tesznek egy ügyintézést, de szokatlanok. Egy ilyen gyanús e-mail esetén sem a csatolmányra, sem a linkelt oldalra nem szabad kattintani, mert már ettől olyan kémprogramok indulhatnak el, amelyek adatszerzésre irányulnak

Internetes csalások és módszerek

DIGITALIZÁCIÓ

Hasonlóan az adathalászathoz, itt is lényeges az intő jelek korai felismerése, például a gyanúsan alacsony ár, a magyartalan nyelvhasználat és a sürgetés, mert megóvhatja felhasználókat attól, hogy becsapják őket. Az internetes piacterek biztonságos használatára figyelmeztet a csalások terjedése miatt az ESET elemzése

Online ügyfélszolgálat indult a családtámogatások még egyszerűbb igénybevételéhez

DIGITALIZÁCIÓ

A családok jelenleg több mint harminc támogatási formát vehetnek igénybe, amelyekről immár videóbeszélgetésben is tájékozódhatnak. Az új szolgáltatás a csalad.hu oldalon, az ügyfélpont menüpont alatt érhető el.

KSH jelentés az infokommunikációs eszközök használatáról

DIGITALIZÁCIÓ

Tavaly már a háztartások több mint kétharmada (66,3 százalék) nyújtott be az interneten valamilyen állami szervnek űrlapot, míg két évvel korábban csak minden negyedik. A 2015-ben a felhasználók alig negyede (24 százalék) használta ki teljeskörűen az e-ügyintézés előnyeit.

K&H: a biztonságos és hatékony home office érdekében fejlesztenek a magyar cégek

DIGITALIZÁCIÓ

A koronavírus-járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára - derült ki a K&H innovációs index kutatási jelentéséből.

Információbiztonság esetek: a számlaváltós csalás

DIGITALIZÁCIÓ

A csalók a közbeszerzést elnyert cég nevében felhívták a pályázat kiíróját és közölték vele, hogy megváltozott az a bankszámlaszám, ahová a pénzt utalnia kell. A számlaszámváltozás tényét - általában az eredetihez megtévesztésig hasonló címről - e-mailben is megerősítették. Csaknem 1,2 milliárd forintot csalt ki önkormányzatoktól, intézményektől

Új NAV szolgáltatás: az Ügyfélportál (ÜPO)

DIGITALIZÁCIÓ

Az ÜPO fokozatosan váltja le az eBEV-et, a két felület kezdetben párhuzamosan működik, biztosítva a felhasználók kényelmes és biztonságos átállását.

e-Start - Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez

DIGITALIZÁCIÓ

Tekintse meg az Önadózó e-Start menüjét - összeállítottuk az elektroikusan intézhető ügyek katalógusát, és folyamatosan bővítjük. https://www.onadozo.hu/e-start/

K&H Bank: több vállalat tervez digitális fejlesztést

DIGITALIZÁCIÓ

A digitális fejlesztés elsősorban a vállalati háttérfolyamatok, valamint a logisztika terén valósultak meg, jellemzően a 300 millió és 1 milliárd forint közötti árbevételű közepes cégeknél, zömében a kereskedelemben. A cégek döntő többsége még nem használja ki a mesterséges intelligencia (MI) vívmányait, mint a beszédfelismerés, csalásfelismerés, chatbotok, gépi fordítás,

Elindult az emelt szintű azonosítás: az Ügyfélkapu+

DIGITALIZÁCIÓ

2022. június 4-étől elérhető az emelt szintű kétfaktoros azonosítási szolgáltatás, az Ügyfélkapu+. A kétlépcsős azonosítás célja, hogy emelje az elektronikus azonosítás biztonsági szintjét és támogassa a biztonságtudatos felhasználók, illetve szolgáltatók igényeit.

Megjelent az Önadózó júniusi száma - tekintse meg gazdag tartalomjegyzékünket

DIGITALIZÁCIÓ

Diákok foglalkoztatása - Adózás  Munkajog ● Alanyi adómentes adóalanyok külföldi ügyletei ● A transzferár-nyilvántartás ellenőrzésre ● A tagi kölcsönnel kapcsolatos elszámolások ● KKV IFRS ● Változás a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítés szabályaiban ● Kamatkedvezményből származó jövedelem adózásáról ● Kettős adóztatás elkerülése ● DAC7 ● Előfizetés az Önadózó 2022. évi csomagjára: júniustól decemberig: 16.905,-Ft https://www.onadozo.hu/elofizetes-az-ujsagra/


Vissza az előző oldalra