Gyorskérdés
AIR - adózó és az adóhatóságok, képviselet, adóigazgatási eljárás, ellenőrzés, jogorvoslatok
Kommunikáció NAV-val
A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!
Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.
Összesen: 1 db hozzászólás
Webáruház
Szabályzatok
-
Könyvviteli szolgáltatók pénzmosás elleni szabályzat csomagja 2024
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek ingyenes
Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése
E-Könyvek
-
A munka- és pihenőidő elektronikus nyilvántartásának követelményei
Bruttó ár: 1 270 Ft
Előfizetőknek ingyenes -
Új munkajogi tájékoztatások útmutatóval
Bruttó ár: 12 700 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 10 160 Ft -
Kézikönyv és iratminták a belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetéséhez
Bruttó ár: 25 400 Ft
Előfizetőknek 20% kedvezménnyel 20 320 Ft
E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése
Szakkönyvek
-
Adószámos tevékenység, másodállás, mellékfoglalkozás
Bruttó ár: 9 900 Ft
Akciós ár: 4 950 Ft
Postaköltség: 995 Ft
E-Start
Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.
- Elektronikus ügyintézés - alapok
- Adatvédelem
- Adózási alapinformációk
- Adókalkulátorok
- Adóellenőrzés, adóigazgatás, jogorvoslatok, ügyintézés a NAV előtt
- Adózó saját bevallási és egyéb nyilvántartási adatainak lekérdezése
- Bevallási, adatszolgáltatási platformok
- Bírósági eljárások - Fizetési meghagyás - Alternatív vitarendezések
- Bírósági határozatok gyűjteménye
- Cégügyek, céginformációk
- Civil szervezetek
- Családtámogatások
- Egészség - Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT)
- E-learning - Kötelező továbbképzések könyvelőknek, adótanácsadóknak, könyvvizsgálóknak, ügyvédeknek
- Egyéni vállalkozók nyilvántartása
- Építőipar
- Gépjármű
- Hatósági igazolások igénylése
- Helyi önkormányzati ügyek (E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL)
- Ingatlan
- Jogszabálygyűjtemények
- KSH adatok - Az adatvezérelt üzleti döntésekért
- Mezőgazdaság
- NAV szolgáltatások
- Pénzügyi ágazati szakmák és szakképzés
- Pénzügyi, számviteli szoftverek
- Támogatások, pályázatok,
- Társadalombiztosítás
- Turisztikai szolgáltatók NTAK regisztrációja
Tisztelt Pap Attila!
Felmerült egy olyan probléma a NAV-val való kommunikáció során, hogy az értesítéseket nem kapja meg minden meghatalmazott, illetve nem a megfelelő meghatalmazott kapja meg. Pl a 17-es feldolgozását vagy az ellenőrzés megkezdéséről szóló értesítést nem a könyvelő kapja meg, hanem a bérszámfejtő (külön cég). Két kérdésem lenne:
1. régebben minden meghatalmazott megkapta az összes levelet, ha jól tudom. Ez hivatalosan megváltozott-e és ha igen, mi alapján dönt a NAV ügyintéző, hogy kinek küldi ki?
2. hogyan lehet legegyszerűbben módosítani a meghatalmazott ügyek körét: új EGYKE-t kell beadni, mely felülírja a régit (kell-e ismét csatolni az ügyfél meghatalmazását?), vagy az ügyfélkapura belépve valahol a jogosultságokban/meghatalmazásokaban simán kivesszük a pipákat saját jogkörben (ügyfél meghatalmazása nékül)?
Köszönöm
Ceasar
Témanyitó hozzászólás
Ceasar,
1. Ismereteim szerint nem kell minden állandó meghatalmazottnak és az adózónak is kiküldeni pl. az ellenőrzési értesítőt, az ügyintéző szabadon dönti el, hogy kit értesít. Ezért van nagy jelentősége, hogy az adózó kit, mire hatalmaz meg.
2. Valóban van lehetőség eBev felületen is meghatalmazást rögzíteni, de tapasztalatom szerint a korábbi EGYKE-n benyújtott meghatalmazások csak EGYKE-n módosíthatók, új meghatalmazással mellékelve.
papattila
Szakértői hozzászólás