Elektronikus fizetés az okmányirodákban

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

A szolgáltatás lehetõséget ad az ügyfelek számára az ügyintézéshez kapcsolódó fizetési kötelezettségek egy összegben, egy tranzakcióval történõ megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést. Így például egyetlen tranzakcióval, egy összegben fizethetõ az egy ügyhöz kapcsolódó vagyonátruházási illeték, forgalmi engedély és törzskönyv kiállítás díja.

_____________________________________

Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!

Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk segítséget, szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel - Munkaügy a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu

__________________________________________

Okmányirodákban is használható az elektronikus fizetési rendszer

Az okmányirodákban is használható központi elektronikus fizetési és elszámolási szolgáltatást hozott létre a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), a projektet az Európai Unió és a magyar állam 3,986 milliárd forint támogatásából valósították meg, a rendszert a Getronics Magyarország Kft. fejlesztette és építette ki.

Kratochwill Péter, a KIFÜ elnöke a projekt május végi zárásakor, hétfõn Budapesten sajtótájékoztatón elmondta: a szolgáltatást elsõ lépésben az okmányirodák és a Nemzeti Adó- és Vámhivatal veszi használatba.

Kifejtette: a projekt 2008-ban kezdõdött, a munkában Magyar Államkincstár, az okmányirodák, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal és a fejlesztési minisztérium is részt vett.

Az éles próbaüzemet követõen június 4-tõl az állampolgárok a szolgáltatás révén azonnal tudnak fizetni például ügyintézéskor az okmányirodákban. Az okmányirodák csatlakozása folyamatosan, hetente történik a rendszerhez.

Kratochwill Péter elmondta, a rendszer a korábbinál hatékonyabb, gyorsabb ügyintézést tesz lehetõvé a korábbiaknál kisebb költségekkel.

Az elektronikus kormányzati operatív program keretében megvalósuló rendszer kapacitása és szolgáltatásainak száma bõvíthetõ.

Az eseményen közölték azt is, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség hamarosan új pályázatot hirdet az elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez csatlakozni kívánó szervezetek számára.

A központi elektronikus fizetési szolgáltatás az intézmények számára lehetõvé teszi az elektronikus és hagyományos ügyintézéshez illeszkedõ elektronikus fizetés felkínálását az ügyfelek számára.

Az elektronikus fizetési rendszer a személyes megjelenést nem igénylõ ügyintézés esetén az internetbank, a mobilbank és a bankkártyás fizetés használatát támogatja, míg a személyes megjelenéssel járó ügyintézés esetén a bankkártyás és a mobilbankkal történõ fizetést. Az elõbbi azonban csak akkor indulhat meg, ha a kereskedelmi bankok csatlakoznak a szolgáltatáshoz.

Kérdésekre válaszolva elhangzott: három magyar kereskedelmi bankkal már tárgyalnak arról is, hogy rendszerhez csatlakozva az állampolgárok számára az elektronikus adófizetést is lehetõvé teszik.

Az eseményen közölték, hogy minden okmányirodai ügy intézésekor lehet majd elektronikusan fizetni, ami például bankkártyás fizetés estén az ügyfélnek ingyenes.

A szolgáltatás lehetõséget ad az ügyfelek számára az ügyintézéshez kapcsolódó fizetési kötelezettségek egy összegben, egy tranzakcióval történõ megfizetésére abban az esetben is, ha több bevételi számlára kell teljesíteni a befizetést. Így például egyetlen tranzakcióval, egy összegben fizethetõ az egy ügyhöz kapcsolódó vagyonátruházási illeték, forgalmi engedély és törzskönyv kiállítás díja.

A rendszer elvégzi a fizetési infrastruktúrák tranzakciós díjainak, így a bankkártya elfogadás díjának felosztását is a csatlakozó intézmények között.

A központi fizetési szolgáltatást a Magyar Államkincstár üzemelteti, a rendszer pénzügyi szolgáltatója az OTP Bank Nyrt.

Rátkai Péter, a Getronics ügyvezetõ igazgatója elmondta, a projekt bekerülési költségének 70 százalékát alvállalkozó, beszállító magyar cégek és szakemberek munkájának az ellenértéke teszi ki.

***

ÖNADÓZÓ újság - Segítség a szakmai munkában!

Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb. - Számvitel  - Munkaügy a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának,  vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta,  11 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket.  Elõfizetési  díj  2011. december 31-ig 1.470,-Ft/hó. Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.  

Elõfizetés: info@onadozo.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra