Gyorskérdés
TAO - Társasági adó

Behajthatatlan, elévült követelés, kötelezettség


A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!

Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.

ferzsebet 2018-02-01 09:34:49

Tisztelt Pap Attila!
Ez előző kérdésben nem fogalmaztam pontosan. Szerepelt a mérlegben és a tao bevallásban a követelés és a kötelezettség, csak nem lehetett tudni, hogy milyen követelés és kötelezettség. A most előkerült anyagból derült ki, hogy vevői köv. és kölcsönből eredő köt.. Az egyik vevő már meg is szűnt, törölte a cégbíróság. Ha 2011-ben lekönyvelték volna a kiegyenlítést a pénztár, ill. a bank egyenlege lett volna több. Ezek ismeretében, hogyan járok el helyesen 2017-ben? Behajthatatlan köv.-ként kivezetem és tao növelőként elszámolom? Mi lenne a helyen eljárás? Köszönöm a segítségét!

Témanyitó hozzászólás

Pap Attila Önadózó szakértő 2018-02-03 17:05:05

Mivel nyilván volt (valahogy) tartva, így a behajthatatlanná vált követelést ki kell vezetni. Megjegyzendő, hogy a követelés már korábban elévült, csak Önök eddig nem tudtak róla, ezért tao alap növelő tétel lesz. Ha meg nem is létezett valójában a vevő követelés, mert (igazoltan) kifizették, akkor a pénztárral (ha banki tétel maradt volna el, akkor észszerűen az egyenleg nem stimmelt volna, bár a korábbi könyvelésben nem biztos, hogy az észszerűség nagy szerepet kapott:) szemben indokolt megszüntetni.
papattila

Szakértői hozzászólás

Összesen: 1 db hozzászólás


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra