Gyorskérdés
SZÁMVITEL - Számvitel, könyvelés, könyvvizsgálat

Telephely


A Gyorskérdés szolgáltatás igénybevétele az Önadózó újság előfizetői részére biztosított. Az összes hozzászólás megtekintéséhez regisztráljon vagy lépjen be előfizetőként!

Az Önadózóval könnyebb lesz alkalmazni a jogszabályokat, követni a változásokat, teljesíteni az aktuális adózási, könyvviteli feladatokat, és elkerülni a buktatókat. A Gyorskérdés menüpontban pedig előfizetőként szakmai konzultációt kérhet.

ZéZé 2015-03-26 16:34:34

Tisztelt Szakértő!

Egy tanácsadást végző kft. székhelye az egyik tulajdonos lakása. 2013-ban ez a tulajdonos egy lakást vásárolt, hogy a kft. telephelye legyen. Új építésű társasházról van szó, amelynek építése, átadása 2 évig elhúzódott . Az építés során a kft.igényeinek megfelelően került kialakításra a lakásban a burkolat, villanyszerelés, riasztószerelés...stb. ,melyeket a kft. fizetett külön az alvállalkozóknak. Ezek a költségek idegen ingatlanon végzett beruházásként szerepelnek a kft. nyilvántartásában 161-esen . 2014-ben került átadásra a lakás, viszont a kft.a telephelyet sehova sem jelentette be. A társasági szerződését csak 2015-ben módosította, ahol már szerepel telephelyként a lakás.

A rezsiköltségek 2014-ben már a kft.nevére szólnak. Elszámolhatja-e költségként 2014-ben a rezsiköltséget, hogy még nincs telephelyként bejegyezve a lakás ?Az idegen ingatlanon végzett beruházást mikor aktiváljuk? A lakás átadásakor, vagy a telephely bejegyzésekor?ÉCS mikortól számolható el? Társasági adó hatása , ha elszámolja mindezt?
Segítő válaszát köszönjük.

Témanyitó hozzászólás

Pap Attila Önadózó szakértő 2015-03-27 08:28:24

A rezsiköltségek elszámolására a cég rendelkezik névre szóló számlákkal, meg vélhetőleg egy bérleti szerződéssel/használati szerződéssel, ezért a számviteli elszámolás rendben. Azonban a társasági adóban a költségelszámolásnak feltételei vannak, ilyen pl. az, hogy az adózónak hitelt érdemlően bizonyítani kell a kiadás vállalkozási jellegét. Ennek pedig egyik alapfeltétele a telephely szabályos bejegyzése. Ennek hiányában a felmerült és számvitelileg szabályosan elszámolt költségekkel meg kell a társasági adó alapját növelni. Ami a beruházást illeti, az aktiválás a tényleges használatba vételkor indokolt, de addig, amíg nincs bejegyezve a telephely, a tao szerinti écs-vel vissza kell az adóalapot növelni, véleményem szerint.
papati

Szakértői hozzászólás

ZéZé 2015-03-30 09:30:18

Köszönöm válaszát!

Felhasználói hozzászólás

Összesen: 2 db hozzászólás


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra