Ombudsmani intõ az adóhatóságnak

ART

Nyomtatás
Forrás: MTI

Az adóhatóság túllépi az ügyintézési határidõt, illetve nem válaszol az ügyfelek beadványaira - panaszolták többen Szabó Máté ombudsmannak. Pedig az állampolgári jogok országgyûlési biztosa már több, mint egy éve felkérte az adóhatóság elnökét, hogy valamennyi irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetõjét figyelmeztesse az ügyintézési, eljárási határidõk betartásának fontosságára és kérje fel az illetékes vezetõket, hogy fektessenek nagyobb hangsúlyt az egyes szakterületek együttmûködésére. Az újabb panaszok nyomán az országgyûlési biztos megismételte a kérését.

___________________________________________

Kérjen ingyenes Önadózó bemutató számot!

Az Önadózó újság egy korábbi számának megküldésével Ön betekintést nyerhet abba a mûhelymunkába, amellyel havonta többezer vállalkozás, intézmény és tanácsadó részére nyújtunk szakmai információkat, megoldásokat adókötelezettségeik szakszerû teljesítéséhez. Önadózó - az adózók lapja. Adó - Tb - Számvitel a gyakorlatban, havonta 64 oldalon. A megadott postacimre megküldjük, jelezze e-mailben: info@onadozo.hu

___________________________________________

Ombudsmani intõ az adóhatóságnak

A 2009 végén kiadott ombudsmani jelentés az ügyintézési határidõ túllépése mellett bizonyos mértékû szervezetlenséget is feltárt az adóhatóság mûködésében. A különbözõ szakterületek kommunikációs hiányosságai hozzájárulhattak  a nem megfelelõ és elhúzódó ügyintézéshez. Az állampolgári jogok országgyûlési biztosa mindebben a jogbiztonság követelménye és a tisztességes eljáráshoz való jog sérelmének lehetõségét látta. Ezért felkérte az adóhatóság elnökét, hogy valamennyi irányítása alá tartozó szervezeti egység vezetõjét figyelmeztesse az ügyintézési, eljárási határidõk betartásának fontosságára, továbbá kérje fel az illetékes vezetõket, hogy fektessenek nagyobb hangsúlyt az egyes szakterületek együttmûködésére.

Az azóta eltelt idõszakban azonban további panaszok érkeztek a biztoshoz, amelyekben azt sérelmezték, hogy az adóhatóság nem válaszol a beadványokra, illetve késedelmesen jár el, hoz határozatot. Az adóhatóság elnöke - ombudsmani megkeresésre - több esetet is megvizsgáltatott, és maga is az ügyintézési határidõk túllépését, adminisztratív hibákat, a válaszadás és a határozathozatal elmaradását állapította meg.

Az adóhatóság elnöke  minden alkalommal intézkedett a hibák kijavításáról és figyelmeztette az érintett szervezeti egységek vezetõit az eljárási szabályok betartására, az ügyek tanulságainak figyelembevételére. Az ombudsman ezért nem adott ki valamennyi ügyben jelentést, azonban ismételten felhívta a figyelmet az ügyintézési, eljárási határidõk betartásának garanciális jelentõségére, a közigazgatás törvényes és hatékony mûködésének egyszerre érvényesülõ követelményére.

***

ÖNADÓZÓ - Segítség a szakmai munkában!

Önadózó - az adózók lapja. Adó, tb. számvitel a gyakorlatban havonta 64 nyomtatott oldalon. Megjelenik minden hónap elsõ napján. Hétezer könyvelõ irodának,  vállalkozásnak és intézménynek szolgáltatunk havonta,  11 ezren olvassák rendszeresen heti hírlevelünket.  Elõfizetési  díj  2011. 1-12. hónapra 17.640,-Ft. (1.470,-Ft/hó)  Elõfizetõknek 20% szakkönyv vásárlási kedvezmény, ingyenes e-könyvek, e-Önadózó. Ügyfélszolgálat 1085 Budapest, József körút 53. Tel: 267 5010.  

Elõfizetés: info@onadozo.hu


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Szabályzatok

Szabályzatok kategória összes termékének megtekintése

E-Könyvek

E-Könyvek kategória összes termékének megtekintése

Szakkönyvek

Szakkönyvek kategória összes termékének megtekintése

E-Start

Önadózó segítség az ügyek elektronikus intézéséhez.


Vissza az előző oldalra